VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR (FAQ)

Hur länge är hyresperioden?

Normal hyresperiod är hämtning eller leverans kl 1500 och återlämning dagen efter kl 1100, men med det sagt så är vi väldigt flexibla beroende på kundens behov. Behöver du hämta dagen innan eller lämna tillbaka dagen efter så brukar vi alltid kunna lösa detta utan extra kostnad. När du bokar eller frågar om tillgänglighet så gör vi upp exakt vad som gäller för just din hyresperiod.

Kan jag installera utrustningen själv?

Alla våra standardpaket är noga utvalda bla för att det skall vara enkelt att installera. Om du hyr mer avancerade paket, tex DMX styrning på ljus så krävs en viss förkunskap men vi går alltid igenom hur det fungerar och tipsar om manualer, videos eller annan dokumentation. Föredrar du att få hjälp så erbjuder vi montering som en tilläggstjänst.

Kan man ha utrustningen utomhus?

Alla våra produkter har någon form av IP klass så dom tål väta och hög luftfuktighet. Att ha utrustning i direkt regn går bara på vissa produkter, men att ha utrustningen med regnskydd eller tex under ett tak eller i partytält är inga problem. Är du osäker, beskriv ditt behov när du bokar så finner vi en bra lösning.

Vad skall man tänka på vid val av storlek på högtalare?

Ett par viktiga faktorer som man skall tänka på är 1. Är det inomhus eller utomhus och hur stort är rummet som utrustningen skall vara i? 2. För hur många personer skall ljudet vara för? 3. Är det viktigt att det är högt ljud för tex dans eller är det mer tal, bakgrundsmusik för mingel eller liknande.
Är du osäker på hur mycket man skall gå upp i storlek, fråga oss gärna.

Hur långt innan måste man boka?

Normalt har vi alltid god tillgänglighet på all utrustning men i perioder är det fullbokat, framförallt under hösten/vintern då det i regel är högsäsong för event och fester. Ett tips är att boka så tidigt som möjligt, vi har väldigt generösa avbokningsregler vad det gäller all hyresutrustning.

Rulla till toppen